maanantai 24. syyskuuta 2012

The first day Alone.

Tänään tämä meidän arki vasta tositeolla lähtikin rullaamaan, sillä mies palasi töihin.
Neljän viikon ajan olen heräillyt aikaisin aamulla poikamme ähkimisiin, tänä aamuna heräsin pitkästä aikaa miehen herätyskelloon.
Ja pojan ähkimiseen.


Suunnittelin saavani tänään paljon aikaiseksi ja laitoin itselleni herätyskellon soimaan kahdeksaksi.
Lopulta heräsin puolikymmeneltä väsyneenä ja kun alakertaan asti pääsin heräsi tuo pieni seuralaisenikin. Siitä asti olemmekin yrittäneet päästä takaisin nukkumaan, mutta siinä vielä onnistumatta.

Poika vain pälyilee ympärilleen, haukottelee kuin mikä, mutta ei nukahda.
Tutin pullauttaa ulos suustaan juuri siinä kriittisellä hetkellä, kun saattaisi nukahtaa.
Olin jo siinä pisteessä, että mieleni teki täräyttää pojalle parikymmentä milliä Tuttelia naamariin, sillä ei tuosta imettämisestäkään tuntunut toinen tulevan millään kylläiseksi.
Olin epätoivoinen, minun oli tarkoitus siivota tänään.

Lopulta tajusin etten voi suunnitella juurikaan sitä, mitä nykyään teen.
Viimeiset neljä viikkoa pystyin, sillä jos poika heräsi oli meitä kotona kaksi pientä partiolaista häntä tyynnyttelemässä, nykyään olen vain minä.




Kun poika lopulta nukahtaa äiti ampaisee tämän teoksen pariin.
Hitot siitä siivoamisesta.


Eikä tuo ihana otukseni paljoakaan välitä, onko hänen äitinsä juuri silloin kiillottamassa pöytähopeitaan vai suoristamassa tukkaansa, kun hätä iskee niin hätä iskee ja silloin itketään.
                                                                   <3

2 kommenttia:

  1. Saman havainnon varassa mekin nykyään suunnitellaan päivät. Eli ei juuri suunnitella. Tähän asti olen saanut lähinnä koiranlenkitysrauhaa, sillä poika nukahtaa aina kantoreppuun. Se ei kyllä paljon vielä kotitöitä tai muita omia tekemisiä edistä, sillä lapsi herää yleensä kaksi minuuttia kotiintulon jälkeen. Mutta toivo elää, että meille kehittyisi jossain vaiheessa jokin edes suurinpiirtein ennustettava päivärytmi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä taas poju tykkää noihin vaunuihin nukahtaa, mutta kun vettä tulee taivaalta kun saavista kaataen, ei paljoa kiinnosta vaunuilla.

      Nyt taas nostaa itseään esille tämä äidin saamattomuus, sillä kun lopulta pojan sain unille, mitä äiti tekee? facebookkaa.

      Ehkä mä vielä opin tähän aikuisten arkeen.

      Poista

Don't be shy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...